vrijdag 4 september 2015

Jasper NP

Het was vreselijk koud vannacht, het vroor. We werden er allemaal wakker van vannacht.
Johannes ging om half 7 de tent uit om het kampvuur weer aan te steken.
Toen ik de tent uit kwam stond het vuur aan en stonden we samen ons op te warmen.
Een half uurtje later kwamen Klaas en Joke ook wakker, ook bevroren.
We hebben als ontbijt een gebakken eitje gebakt op het vuur.

We waren er allemaal over uit dat dit vannacht niet meer kon. Als ik wifi had zou ik op internet
een goedkoop hotelletje zoeken hier in de buurt.
Er was wel geboekt en betaald voor 3 nachten maar gelukkig hebben we de 2 nachten terug gekregen.
De bedoeling was om vanmorgen onze 'vieze' was te wassen. Johannes en Klaas hebben Joke en mij afgezet bij de Coin Clean Laundry in Jasper. Hun zouden de auto van binnen stofzuigen want de auto is echt vies vanbinnen. Het regent natuurlijk dus de grond en het bos waar wij op lopen is niet echt schoon.

Er was betaald wifi bij de laundry dus we hebben alle vier een uurtje 'gekocht'.
Ondertussen was het hotel geboekt, een hotel in Hinton, op een klein uurtje van Jasper.
Voor morgen is de bedoeling ook dat we in een hotel gaan overnachten, maar bijna alles is volgeboekt. Morgen en zaterdag is er een fiets tour hier door Jasper, dus het is erg druk.
Ik ga straks op onderzoek uit waar ik nog 2 kamers kan krijgen, voor een zacht prijsje.

Na de was zijn we nog door Jasper gelopen en hebben we wat winkeltjes bezocht.
We zouden vanmiddag naar Maligne Lake, dus we hebben ook eerst nog in Jasper gegeten.

Om iets over 2 reden we naar Maligne Lake. De weg ernaartoe staat bekend om het vele wildlife. Helaas hebben wij weer niets gezien, op een paar cariboes na bij de camping in Jasper.
Onderweg kwamen we nog langs Medicine Lake, hier is een flinke brand geweest een aantal weken terug. Een heel groot stuk van de bomen is daar afgebrand, echt zonde!

Het meer was mooi, helaas was het bewolkt dus de mooie kleur van het water was slecht zichtbaar.
We hebben een stukje om het meer gelopen en zijn toen terug gereden naar Jasper.
Daar hebben wij getankt en zijn we richting Hinton gereden. Onderweg waren al een aantal road delays maar het viel nog mee. Morgen zal het drukker zijn.
We gaan morgen raften in Jasper. We gaan met de tour van 9:30 uur, maar omdat die tour er is, moeten we al vroeg weg omdat het druk kan zijn.

Het is ondertussen bijna 20:30 uur en we gaan zo nog even lekker eten hier in Hinton.
Ik ga nog even een hotel zoeken voor morgen.
Fijne dag in Nederland, wij gaan straks lekker warm slapen in een bed!!